This pack contains questions that will enable you to think about the art direction of the whole project. How are you going to display it for the public to view? Explore various prompts and be ready to adapt them in your project.
Try to generate as many ideas as possible.
You'll have time to filter them later.
Think about fog and mist. Show everything through a distorted glass.
Think about giving it the feeling that it is moving. Blurry it; give it flow.
Think about not having any fill.
Think about the real thing. Don't simplify the images and illustrations. Make it as credible as possible.
Think about limiting yourself to using just a tiny part of the format.
Think about weird shapes and proportions. Forget about the golden ratio.
Think about using less, maybe just one, or a maximum of two.
Think about deciding on the visual tone first. When you have that, start imagining type, shapes, and composition. Use it as the starting point.
Think about imperfection. Scratch it, make it explode, or deteriorate it.
Think about creating some tension through contrast, such as when you place a neon colour spot on top of a black and white photo.
Think about stripping down your idea to the bones. Skip any unnecessary layer. Sometimes it's all about making something simple.
Think about not overcooking your design. Make it hard and rough.
Think about confusing colours. Make a surprising and non-logical combination. Like a purple sun, or a pink dog.
Here are some other packs you might like.
Intenta generar tantas ideas como sea posible.
Tendrás tiempo para filtrarlas más tarde.
Piensa en crear formas extrañas, desproporcionadas. Dile adiós a la proporción áurea.
Piensa en limitarte a usar una parte minúscula del formato disponible.
Piensa en sorprender al receptor con combinaciones ilógicas e inesperadas, como un sol púrpura o un perro malva.
Piensa en el objeto y plásmalo siendo fiel a la realidad. No simplifiques las imágenes ni las ilustraciones. Haz tu diseño tan creíble como sea posible.
Piensa en transmitir la sensación de que se mueve. Desenfócalo, deja que fluya.
Piensa en la niebla y en el vapor. Créalo como visto a través de un cristal traslúcido.
Piensa en decidir primero la gama cromática. Después, trabaja la tipografía, las formas y la composición. Utiliza el color como punto de partida.
Piensa en quitar las capas innecesarias. A veces, lo importante es transmitir tu idea de una forma sencilla.
Piensa en utilizar un solo color. Dos, como máximo.
Piensa en usar formas sin relleno.
Piensa en incluir imperfecciones. Arañazos, quemaduras, aspecto deteriorado...
Piensa en dejar la idea a medio pulir. Deja que se vea la materia prima.
Piensa en crear tensión por contraste. Por ejemplo, coloca una mancha de color fluorescente en una fotografía en blanco y negro.
Aquí hay otros paquetes que te pueden gustar.