This pack contains questions for ideating on making the user satisfaction higher. It doesn't matter the industry, these prompts will take you to different ways of having a service that creates a better relationship with its users, reducing frictions, frustrations and common problems.
Try to generate as many ideas as possible.
You'll have time to filter them later.
Think about involving the user in some way in your service. Don’t make them a passive element.
Think about designing a service that has memory and tracking. Let it continue in time.
Think about a service that allows the user with more leisure time and less management.
Think about turning those moments of delay into something pleasant for the user.
Think about designing a service that can only be noticed by whoever uses it.
Think about designing a service that works without user interaction and response. They don't have to do anything for the process to take its course.
Think about complimenting your service with small details that sweeten the user’s experience.
Think about exceeding your users' expectations by delivering more than they initially expected from the service.
Think about creating a service that gives its last drop of energy for its users. Design it with a humble mindset.
Think about a service that anticipates a user’s reactions at each moment of interaction.
Think about leading the user in ways that suit you best. Play with your expectations and be prepared for their initial mood.
Think about creating a flexible service that accompanies and adapts throughout the user’s life.
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Intenta generar tantas ideas como sea posible.
Tendrás tiempo para filtrarlas más tarde.
Piensa en convertir los momentos muertos de tu servicio en una fuente de disfrute para los usuarios.
Piensa en que tu servicio se desviva por los usuarios. Haz que satisfaga todas sus necesidades y diséñalo con humildad.
Piensa en crear un servicio que solo lo perciba la persona que lo está utilizando.
Piensa en hacer que tu servicio se anticipe a las reacciones de los usuarios en todo momento.
Piensa en predisponer a los usuarios de la manera que mejor te convenga. Juega con sus expectativas y prepara su estado de ánimo inicial.
Piensa en diseñar un servicio en el que la persona no tenga que hacer nada Que siga su curso sin necesidad de interacciones.
Piensa en crear un servicio que reduzca el tiempo que tus usuarios dedican a la gestión para que lo puedan dedicar al ocio.
Piensa en implicar a los usuarios de alguna manera en tu servicio para que no sean meros receptores pasivos.
Piensa en hacer que tu servicio tenga memoria y realice un seguimiento. Haz que prosiga en el tiempo.
Piensa en crear un servicio que los acompañe y se adapte a lo largo de sus vidas.
Piensa en complementar tu servicio con pequeños detalles que vayan endulzando la experiencia de los usuarios.
Piensa en superar las expectativas ofreciendo más de lo que inicialmente esperaban del servicio.
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